مارک و برند خرید کمپرسورباد اسکرو
تکنولوژِی تشکیل داد و ساخت بلوک هواساز ( Airend) بسیار بغرنج و خاص میباشد و فعلا در کشور‌ایران ساخت و ساز نمی‌شود به همین جهت ایرند یا این که به عبارتی واحد هواساز وارد شده است.


4 مارک پر اسم و رسم و دارای اعتبار بلوک هواساز ( AIREND) وارد شده مو جود در کشور‌ایران به تفصیل ذیل میباشد :
1-    ترمومکانیکال(TMC)  تشکیل داد ایتالیا

2-     او اِم سی  (VMC) تشکیل داد ایتالیا

3-    اِرزِن (AERZEN) تشکیل داد آلمان

4-    روتورکُمپ (ROTORCOMP) ایجاد کرد آلمان


چرا هواساز کمپرسور اسکرو خیلی زود وخیم می گردد ؟
برندهایی که معرفی کردیم از حیث تکنولوژی تشکیل داد و چگونگی بسیار بالا می‌باشند و نباید هیچگونه مشکلی برایش پیش بیاید البته با این اکنون متاسفانه مشاهده خواهیم کرد که بعداز دوران فرصت یه خرده کارکردن بلوک هواساز مبتلا ایرادات دور از شوخی می‌شود.


بیشتر مشکلاتی که برای ایرند یا این که هواساز کمپرسور به وجود می‌آید به جهت عدم رعایت نکات دقیق در مونتاژ کمپرسور باد میباشد
· عدم قرار گیری فولی الکتروموتور و هواساز در یک راستا با دقت به محورها سه گانه (X,Y,Z )

· خطا در به حساب آوردن بدور چرخش شفت هواساز

· ساختار ضعیف بدنه کمپرسور به شکلی که پس از سپری شد مدتی روی قرار گیری شفت الکتروموتور و هواساز روی اساس Z اثر بگذارد و در‌این پایه نیروی متعددی از هواساز بگیرد و منجر انحراف شفت و حاد شدن پکنگ ها و روغن ریزی هواساز می‌شود.


شایسته ترین طرز گزینش کمپرسور اسکرو
در‌این قسمت میخواهم تجارب یک سری ساله خویش را در باب کمپرسور های اسکرو و هر آنچه که در هنگام خرید کمپرسور نیاز میباشد که بدانید را در مشت شما عزیزان قرار دهم.

برای اینکه بتوانید شایسته ترین تعیین برای
خرید کمپرسورباد اسکرو داشته باشید کافی میباشد به 4 سوال و پاسخی که در ذیل مطرح گردیده‌است یه خرده تصور کنید تا به راحتی بتوانید همچون یک دارای تخصص ماهر تصمیم گیری نمایید.


1-    کمپرسور اسکرو چه گنجایش یا این که دبی داشته باشد ؟
گزینش وسعت و فشار موردنیاز ابزارآلات و ماشین آلات که دارید بسیار اساسی میباشد برای این خواسته خوب می‌باشد به دفترچه راهنما یا این که کاتالوگ ماشین آلاتی که دارید مراجعه نمایید ولی روی برخی از ماشین آلات و دستگاه ها پلاکی نصب گردیده است که داده ها فنی درج گردیده‌است.

در غیر این شکل در تعیین گنجایش مطلوب کمپرسور باد اسکرو در گیر غلط میشوید و ممکن میباشد کمپرسور با وسعت بیشتر یا این که کمتر از نیاز ابزارها و ماشین آلاتتان گزینش فرمائید که در هر دو شکل در گیر خسارت میشوید.

با به حساب آوردن ظریف وسعت و فشار تک تک دستگاه هایتان به راحتی میتوانید کمپرسور هوا اسکرو تعیین فرمائید که گنجایش قابل قبولی داراست.


به عنوان مثال شما می‌توانید ابزارآلات و ماشین آلات دور و اطراف شغل خودتان را تحقیق فرمایید و ملاحظه کنید بیشترین فشار کاری لازم چقدر میباشد ؟ جواب این پرسش میگردد فشار کاری کمپرسور اسکرو شما.

ولی کمپرسورسازان به شما توصیه می نماید که 5/1 توشه تحت عنوان ضریب اعتقاد به دست‌کم فشار موردنیاز ماشین آلات خویش اضافه فرمائید تا افت فشاری که به خیال نوع لوله کشی و درایر تبریدی ( رطوبت گیر هوای فشرده ) در سیستم بوجود می‌آید دوری نماید.

انتخاب وسعت و فشار موردنیاز ابزارآلات و ماشین آلات که دارید بسیار اساسی میباشد برای این خواسته عالی می باشد به دفترچه راهنما یا این که کاتالوگ ماشین آلاتی که دارید مراجعه کنید ولی روی برخی از ماشین آلات و دستگاه ها پلاکی نصب شد‌ه‌است که داده ها فنی درج گردیده است.


درحال حاضر دفعه به آنالیز کردن دبی کمپرسور باد ( وسعت هوای ساخت گردیده ) میرسد برای این فعالیت می بایست وسعت هوای مصرفی آحاد ماشین آلات خویش را با هم گردآوری فرمایید ، عدد احتساب گردیده موازی میباشد با دست‌کم وسعت هوای ساخت کمپرسور اسکرو شما.

سفارش کمپرسورسازان درباره وسعت یا این که دبی کمپرسور اسکرو که قصد خرید دارید این می‌باشد که برای ارتقاء ارتفاع قدمت دستگاه اسکرو ، عالی میباشد گنجایش کمپرسور هوا را پاره ای بیشتر از عددی که بدست آوردید در لحاظ بگیرید تا دستگاه شما مجال کافی برای استراحت یا این که همان در وضعیت آنلود قرار بگیرد.


2-    شما با وجود یک کمپرسور پیستونی نیاز به هوای فشرده بیشتری دارید ؟
در حالی که دستگاه جدیدی به گروه خویش اضافه نموده اید که باعث گردیده کمپرسور پیستونی شما جوابگوی هوای ما یحتاج شما نباشد و به‌این ادله قصد دارید کمپرسور باد اسکرو به دسته خویش اضافه فرمائید،

وسعت این کمپرسور نو متناسب میباشد با دستگاه های جدیدی که به تیم خویش اضافه نموده اید.  ولی نکته مهمی که خوب میباشد در لحاظ داشته باشید این میباشد که احتمال طرح بسط و اضافه کردن دستگاه های تازه را در رسیدگی نمائید.

در‌حالتی که احتمال می دهید در بعدی مجاورت دستگاه های دیگری نیز به گروه خویش اضافه خواهید  کرد کمپرسور فعلی را به طوری تعیین نمایید که قابلیت حمایت هوای آنان را نیز داشته باشد.

عالی میباشد، کمپرسور اسکرو را تحت عنوان کمپرسور مهم کارگاهتان قرار دهید و کمپرسور پیستونی سابق را تحت عنوان کمپرسور دوم و ذخیره قرا دهید.


3-    نیاز به یک دستگاه برای جایگزین کردن کمپرسور سابق خویش دارید ؟
فشار و وسعت هوای ساخت‌و‌ساز کمپرسور فعلی خویش را تحلیل نمائید. در صورتی فشار و وسعت کمپرسور دیرین شما جوابگوی فعالیت شما بوده میباشد کمپرسور نو را با به عبارتی ویژگی ها خریداری فرمائید. تنها احتمال ارتقاء ماشین آلات تولیدی تان را در حیث داشته باشید. در شرایطی‌که احتمال می دهید ممکن میباشد دستگاه های خویش را ارتقاء دهید کمپرسور تعالی تری را نسبت به کمپرسور گذشته گزینش فرمائید.


4-  با دقت به، آپ دیت کردن ابزار آلات صنعتی کارگاهتان نیاز به یک کمپرسور اسکرو پرتوان خیس دارید ؟
در‌این‌حالت‌ شما می‌توانید یک کمپرسور متساوی با کمپرسور گذشته خریداری نمایید و از هر دو کمپرسور در سیستم خویش به کار گیری نمایید. خلال این شما می‌توانید یک کمپرسور بزرگتر خریداری نمایید و کمپرسور سابق خویش را تحت عنوان حامی و ذخیره در سیستم قرار دهید.

برای راهنمایی و خرید به بیسون صنعت مراجعه نمایید