بسته به کوشش و گنجایش تاسیسات، بعضا از کمپرسورهای باد نسبت به بقیه کمپرسورها مزیت بیشتری داراست. در فیض در هنگام تعیین و خرید کمپرسور باد ما یحتاج میباشد تا عملکردهای خاص کار‌ خویش را در لحاظ بگیرید. از دوستداشتنی‌ترین کمپرسور های باد جانور در  بازار می‎‌اقتدار به‌این مورد ها اشاره نمود:

کمپرسور باد روتاری اسکرو: در‌این کمپرسورها، هوا در بین دو روتور تکان کرده و با کاهش وسعت در طی مسیر، فشرده می شود. کمپرسورهای روتاری اسکرو بسیار کارآمد بوده و به کارگیری از آن برای صنعت های به صرفه می باشد.
کمپرسور باد پیستونی: در کمپرسورهای باد پیستونی از سیلندر و پیستون برای فشرده‌سازی هوا به کارگیری می گردد. خرید کمپرسور باد اسکرو  هوا وارد سیلندر گردیده و بعد از آن پیستون رو به تحت تکان می‌نماید تا با کاهش وسعت، هوا داخل سیلندر فشرده گردد. کمپرسورهای پیستونی برای کاربردهای مدل‌خیس مطلوب میباشند.
کمپرسور باد فرارو گریز از راس: کمپرسور باد گریزو فرار از راس با تبدیی انرژی جنبشی (چرخشی) به انرژی پتانسیل، هوا را فشرده کرده و یک جریان استوار از هوای فشرده را ساخت و ساز می‌نماید. کمپرسور باد فرارو گریز از راءس برای صنعت های گرانقدر، یکی شایسته ترین مورد‌های مو جود است.
کمپرسور باد اسکرول: کمپرسور باد اسکرول مشابه به کمپرسورهای روتاری هستند. کمپرسورهای اسکرول، بیشتر برای کاربردهایی که به مقادیر متغیری از هوای فشرده نیاز دارا‌هستند، مطلوب میباشد.
بکارگیری کمپرسورهای باد در اتوماسیون صنعتی مزایای عمده‌ای را برای صاحبان صنعت های تولید می‌نماید که از مهمترین آنان می‌قدرت به کاهش هزینه‌ها، قابلیت و امکان سود‌گیری از ابزارهای پنوماتیک، ارتقا بازده و راندمان، کاهش فساد‌های پیش‌بینی نشده و مراقبت و تعمیرات آسوده‌خیس اشاره کرد.
از همین جهات هر روزه به تعداد صنایعی که از کمپرسورهای باد برای پناه نیروی موردنیاز خویش به کار گیری می‌نمایند، افزوده میگردد.
شاید روی آوردن کمپرسورهای باد برای صنایعی که بازه متعددی به طرز‌های سنتی‌خیس عمل داشته‌اند، مشقت بار و اقدامی هزینه‌بر بشمار آید ولی اینگونه تصمیمی خیر‌ فقط سبب کاهش هزینه‌های سرازیر همانند هزینه انرژی مصرفی و هزینه‌های حفظ و تعمیرات پیشگیرانه می‌گردد، بلکه بازده کاری صنعت های را نیز ارتقاء داده و از هر جهت، اقدامی منفعت ساز به خصوص در بلند بازه زمانی تلقی میشود.