چون این سبک از کمپرسور ها که صدای متعددی در زمان فعالیت ازخود ایجاد میکنند،دارنده توان بسیار متعددی هستند مانند اشکال کمپرسور باد پیستونی، کمپرسور باد اسکرو، فرار و گریز از راس و ولی کمپرسور های خموشی/silent نسبتا دارنده توان کمتری نسبت به سبک های صدا دار می باشند.

 

معمولا از کمپرسور های سکوت در صنایعی به کار گیری میگردد که نیاز به فشار باد دایمی ندارند؛ چون این سبک از پمپ باد ها پس از مدتی شغل کردن نیاز به استراحت بیسون صنعت دارا‌هستند. مانند گونه های کمپرسور های یخچالی ،هرمتیک و اویل فری. پس اعتنا فرمایید در صورتی‌که در گوشه و کنار های مسکونی قرار میباشد با کمپرسور شغل نمائید،از سبک های سایلنت به کار گیری فرمایید تا برای خویش و دور و بری ها مزاحت صوتی ساخت نکنید.

 

یک کدام از مهم ترین نکات برای تعیین شایسته ترین کمپرسور باد و راهنمای خرید کمپرسور باد، اعتنا به تک مرحله‌ ای یا این که دو مرحله‌ ای بودن آن مبتنی بر نوع کاربرد خرید کمپرسور باد اسکرو شماست. کمپرسورهای هوایی تک مرحله‌ای، هوای کمتری نسبت به کمپرسورهای دو مرحله‌ای ساخت و ساز می‌نمایند ولی کمپرسورهای دو مرحله‌ای گران‌خیس بوده و هزینه‌های جانبی آن ها بیشتر میباشد.

برای یک مغازه خرد، یک کمپرسور هوای یک مرحله‌ای معمولاً آیتم‌ی ایده‌آلی خواهد بود. بعضی از کاربردهای متداول کمپرسورهای هوای تک مرحله‌ای امکانات نجاری و فلزکاری میباشد. نجاران می توانند کارهایی مانند حفاری، میخ زدن و منگنه کوب را با ابزارهایی که به بیشتراز ۱۰۰ psi نیاز ندارند، اعمال دهند. فلزکاران نیز می توانند با اجرا کارهایی مانند سنگ زنی، دستگاه فایبر و پرچ زدن نیز از کمپرسورهای تک مرحله‌ای به کار گیری نمایند.