کمپرسورهای سوای روغن (oil free) نیز بیسون صنعت مانند تک تک سبک های کمپرسور هوا پیستونی از حیث وسعت مخزن ، توان موتور و تعداد سیلندر مختلف می‌باشند و با دقت به نوع به کارگیری و وسعت مصرف باد می بایست کمپرسور مطلوب را تعیین و خریداری کرد.

 

 

کمپرسورهای سایلنت (silent)

کمپرسورهای خموشی یا این که پمپ باد سایلنت یکی گونه های کمپرسورهای پیستونی سوای روغن میباشد که به جهت شیوه قرارگیری و اتصال موتور به محیط گرایش لنگ و سیلندر به نوعی میباشد که کمترین لرزش ممکن و صدای مزاحم را ممکن می نماید. در اصل الکتروموتور آیتم به کارگیری در کمپرسورهای بلندمرتبه خیس موتور القایی (دینامی) میباشد که خویش نسبت به موتورهای ذغالی از صدا و لرزش بسیار کمتری برخوردار‌است. محیط خرید کمپرسور باد اسکرو سیلندر و پیستون های این کمپرسور در صدر و طرفین الکتروموتور قرار گرفته میباشد که هم‌زمان و مخالف یکدیگر کارکرده و بالا و ذیل می‌روند. شفت موتور این کمپرسورها از دو طرف موتور خارج آمده و به شفت لنگ و مجموعه پیستون ها در دو طرف موتور متصل شد‌ه‌است. همین پیاده سازی منجر گردیده که هنگام کارکرد موتور دو سیلندر دائماً و با دستکم وقفه ایجاد هوای فشرده می نماید که‌این نیز یک کدام از دست اندرکاران کاهش شدید صدا و لرزش در کمپرسور میباشد.

 

 

 

 

 

کمپرسورهای روغنی

در کمپرسورهای روغنی محیط تمایل لنگ و شاتون درون روغن قرار گرفته و به جهت تکان سریع و حرارت بالای قطعات متحرک مانند پیستون ، رغبت لنگ ، شاتون و اصطکاک مستمر حلقه پیستون با جداره سیلندر نیاز به روانکاری همیشگی وجود دارااست که قطعات فرسوده و مستهلک نشوند به همین استدلال که از روغن برای روانکاری جداره سیلندر و پیستون استعمال می نمایند به آن ها روغنی گفته میشود.