همان طور که می دانید کمپرسور ها، ماشین‌ هایی می باشند که خرید کمپرسور باد اسکرو از آنان برای ارتقاء فشار سیالاتی که قابلیت و امکان تراکم‌ پذیری دارا‌هستند مثل هوا، گازها و بخارها استعمال می شود. این دستگاه‌ ها با به کار گیری از فشرده‌ سازی و کاهش وسعت گاز، سبب ساز ارتقا فشار آن میگردند.
 
در کمپرسور های اسکرو با چرخیدن موتور، روتور ها نیز میچرخند و دندانه‌ های آن ها در هم سرگرم می شوند. این چرخش حلزونی در محیط سبب میگردد، گاز از طرفی ساکشن یا این که از ورودی نفوذ نماید و به سمت فشرده‌سازی تکان نماید. این محیط‌ها به دهانه ساکشن متصل می باشند و از روش پورت‌هایی به محیط‌های بزرگتری متصل میگردند و در غایت جریان گاز از دهانه خروجی عبور می‌نماید.
 
پیاده سازی کمپرسور اسکرو به گونه ای میباشد که مزایای ماشین‌ هایی با جا‌به‌جایی مثبت و دورانی صورت به کارگیری می‌نماید و به کارگیری از این نوع کمپرسور را برای طیف عظیم‌ای از کاربردها و فرایندهای صنعتی مطلوب می‌سازد.
 
 برای اینکه با طرز کارکردن کمپرسور های اسکرو بیشتر و عالی آشنا گردید این مقاله را به توجه بیشتری بخوانید: 
اشکال کمپرسور را با دقت به طریق جابجایی انرژی به سیال می‌اقتدار به دو مجموعه‌ی کلی کمپرسور های دینامیک و کمپرسور های جابه‌جایی مثبت تقسیم کرد که خویش به تیم‌ های متعدد طبقه‌بندی میگردند. کمپرسور های داینامیک به طور مستمر و کمپرسور های جابه‌جایی مثبت به صورت متناوب انرژی را منتقل می‌نمایند.
 
توان تراکم کمپرسور های جابه‌جایی مثبت نسبت به نوع داینامیکی بیشتر بیسون صنعت بوده و به دو نوع رفت و برگشتی (Reciprocating) و دورانی یا این که دوار (Rotary) تقسیم میشوند. کمپرسور های اسکرو در گروه‌ی کمپرسور های جابه‌جایی مثبت از نوع دورانی قرار می گیرند و وسعت معینی از گاز یا این که هوا را محدود می‌نمایند.